Portretmakers is een sociale onderneming 

Portretmakers is een sociale onderneming en maakt films voor mensen in hun laatste levensfase. Voor deze producties die vaak intensief zijn om te maken heeft Portretmakers geen winst oogmerk!

Portretmakers onderscheidt zich als een sociale onderneming door haar unieke benadering in het creëren van videoportretten, biografische films en levensdocumentaires. Deze onderneming is niet alleen gericht op het vastleggen van persoonlijke verhalen, maar ook op het bieden van maatschappelijke waarde. Met kleine marges en kostendekkende producties, streeft Portretmakers ernaar om waardevolle, emotioneel rijke films te produceren waarin familie en vrienden centraal staan.

Als werk- en leerbedrijf biedt Portretmakers kansen aan stagiaires en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, waardoor ze waardevolle werkervaring kunnen opdoen in een professionele omgeving. Deze aanpak benadrukt het sociale aspect van de onderneming, waarbij winst een middel is voor duurzame investeringen en toekomstbestendigheid, en niet het primaire doel.

De succesvolle crowdfundingcampagnes, begeleid door Portretmakers, tonen hun toewijding aan het ondersteunen van cliënten bij het financieren van hun persoonlijke projecten. Dit aspect versterkt de sociale betrokkenheid en toegankelijkheid van hun diensten.

De Portretmakers Academie, met een intensief programma gebaseerd op uitgebreide expertise in communicatie, zorgt ervoor dat elke Portretmaker (interviewer) goed voorbereid is om diepgaande en betekenisvolle verhalen vast te leggen. Bovendien dragen de gastcolleges op audiovisuele opleidingen bij aan de maatschappij door kennis te delen en tegelijkertijd stagiaires aan te trekken.

Tot slot speelt Portretmakers een belangrijke rol in de lokale werkgelegenheid door ervaren audiovisuele specialisten in te zetten en eerlijk te compenseren. Hiermee demonstreert Portretmakers haar inzet voor sociale verantwoordelijkheid, zowel binnen als buiten de organisatie.

Site note: Om te kunnen blijven doen wat Portretmakers doet maken we tevens voor de zakelijke markt podcasts en Webinars. Deze zijn wel winst gedreven. 

De geschiedenis van Podcasting

De geschiedenis van Podcasting

Van radio op MP3 naar 8 miljoen podcastluisteraars: de geschiedenis van de podcast Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar de podcast bestaat al bijna 20 jaar! Toch heeft het medium in Nederland pas echt vleugels gekregen in de afgelopen zes jaar. Inmiddels...

Lees meer